Hutniczy marketing
Moderatorzy: dUfio, marketing, HQSa
Internet na Hutniku
nie wiem kto jest autorem, ale gratuluję pomysłu z internetem na stadionie.
coraz częściej pozytywnie piszą o nas
takie małe kroki bardzo skutecznie kreują pozytywny wizerunek klubu
można by też w przyszłości pomyśleć o jakimś bezprzewodowym dostępie do sieci w okolicy krytej :)
coraz częściej pozytywnie piszą o nas
Gazeta Wyborcza pisze:Internet na Hutniku
Hutnik już wkrótce będzie miał nowe nagłośnienie (na dachu stadionu) i urządzenia do rejestracji dźwięku. Do listopada zakończy się remont zegara. Trwają prace przy pawilonie znajdującym się przy sztucznym boisku. Największym zaskoczeniem dla dziennikarzy był w sobotę komputer z dostępem do internetu, z którego mogą korzystać (nie ma takiej możliwości na stadionie ani Wisły, ani Cracovii) i aż cztery gniazda umożliwiające podłączenie laptopa do internetu!
takie małe kroki bardzo skutecznie kreują pozytywny wizerunek klubu
można by też w przyszłości pomyśleć o jakimś bezprzewodowym dostępie do sieci w okolicy krytej :)
Re: Internet na Hutniku
Piotr D. od marketingu pracujacy w Hutniku byl pomyslodawca i realizatorem projektu internetowego na SS
Moze dobrym pomyslem byloby wydrukowanie czegos takiego w formie mini ksiazeczki na koniec sezonu lub obu rund - opisujacych wszystkie mecze hutnika opatrzone zdjecami i relacjami z meczy - cos w stylu gazetek tylko Hutnik - ale podsumuwywujacych caly sezon(runde) zeby kazdy z kibicow mial pamiatke - kolorowa nie wiem 12-16 stronnicowa ksiazeczka za 5 czy za 10 chyba by stanowila dobra pamiatke po rundzie i mile wspomnienia
- ciach_bamboocha
- Posty: 224
- Rejestracja: śr sie 24, 2005 9:51 pm
- Lokalizacja: z reklamy
HDS pisze:a zajmiesz sie archiwizacja materialow, obrobka graficzna etc?Qlawy_HKS pisze:Moze dobrym pomyslem byloby wydrukowanie czegos takiego w formie mini ksiazeczki na koniec sezonu lub obu rund - ...
łojejku zajmie sie lub nie-to nie można dawac jakiegoś pomysłu, jesli się nie ma możliwości samemu go realizować
pomysł dobry ale musiało by byc to naprawde profesjonalnie i z sensem zrobione (dużo lepiej niż kolorowy TH, głownie chodzi o zawartość merytoryczną)
- ciach_bamboocha
- Posty: 224
- Rejestracja: śr sie 24, 2005 9:51 pm
- Lokalizacja: z reklamy
Podsumowanie pracy marketingowca w sierpniu.
Efekty mojej pracy należy podzielić na dwie sfery:
1) BUDOWANIE WIZERUNKU KLUBU:
- nawiązanie współpracy z Dziennym Ośrodkiem Socjoterapii "U Siemachy" oraz Placówką Opiekuńczo-Wychowawczą na os. Szkolnym w celu wpuszczaniu na stadion dzieci, które żyją w trydnych warunkach i nie stać ich na luksus rozrywki na meczach - działanie to ma na celu zwiększenie ilości widzów na meczu/poprawienie postrzegania klubu/gromadzenie argumentów dla Urzędu Miasta dla inwestycji w Hutnika (WCIĄŻ SZUKAM KOLEJNYCH INSYTUCJI - SUGERUJCIE!);
- zaistnienie z Hutnikiem w mediach: konkursy z biletami w GKrakowskiej, DPolskim, GW (na wybrane mecze), Radiu Kraków, portalu nowahuta.org.pl;
- restauracja strojów pierwszej drużyny - dzięki pomocy Romualda Mączki SPORT SHOP ADI;
- organizacja stoisk z gadżetami - zdobycie środków finansowych na działalność marketingową (m.in. na rozrzucane przez piłkarzy koszulki)/zwiększenie ilości gadżetów Hutnika na ulicach dzielnicy;
- akcja z nieoficjalnymi plakatami - popularyzacja meczów na Hutniku wewnątrz osiedli, uzupełnienie oficjalnych plakatów;
- organizacja akcji wywieszania afiszów meczowych na terenie byłej Huty Sendzimira - PODZIĘKOWANIA ZA POMOC: Marian Sikora;
- organizacja grup młodzieżowych sprzątających stadion: poprawianie komfortu oglądania meczów (tu też instalacja prowizorycznych-foliowych koszy na śmieci), przyciągnięcie na stadion chłopaków, kórych nie stać na bilety, a którzy obecnie czują, że dostają coś za swoją pracę;
- umożliwienie dziennikarzom dostępu do internetu: minimalizowanie powodów pozasportowych, dla których można krytykować Hutnika;
- fiasko (po jednym numerze) informatora meczowego - wydawanie przejmie na siebie Stowarzyszenie;
- akcja "Życzenia na stadionie" - budzenie pozytywnych w zewnętrznym odbiorze inicjatyw;
2)ZDOBYWANIE REKLAMODAWCÓW:
- w drugim miesiącu na cel wziąłem duże firmy, po dostosowaniu do każdej z nich warunków oferty, trafiły do nich propozycje współpracy reklamowej;
- w sierpniu było to osiem firm, pięć z nich odmówiło współpracy, czekam na odpowiedź od trzech;
- powstała anglojęzyczna wersja oferty reklamowej (adresat: nowe władze Mittal Steel) - DZIĘKUJĘ ZA POMOC: HDS i AGA.
Ponadto wykonuję działania (organizacyjne, np sprawy Phila Swendy, turniej "Pokolenie EURO-2012", buty dla piłkarzy) wynikające z pełnienia funkcji członka zarządu.
Podsumowanie: działania mające na celu zmianę negatywnego wizerunku klubu (kiepska organizacja, zadymy, niesprawni działacze), jak również rozpowszechnianie meczów Hutnika jako walki drużyny reprezentującej dzielnicę można ocenić jako DOBRE. Jednocześnie za NIEDOSTATECZNE należy ocenić wyniki w poszukiwaniu sponsorów. Po dwóch miesiącach nadzieję na poprawę w drugiej sferze opieram na tym, że na miejsce jednej firmy, która odmawia ktoś (dzięki Snuff za mobilizujące uwagi)podpowiada dwie inne oraz na tym, że oba działania się przenikają i wkrótce kwestie wizerunku przełożą się na większą przychylność sponsorów.
Krytykujcie, sprawdzajcie co się dzieje, podpowiadajcie. Wspólna sprawa, wspólny cel.
Efekty mojej pracy należy podzielić na dwie sfery:
1) BUDOWANIE WIZERUNKU KLUBU:
- nawiązanie współpracy z Dziennym Ośrodkiem Socjoterapii "U Siemachy" oraz Placówką Opiekuńczo-Wychowawczą na os. Szkolnym w celu wpuszczaniu na stadion dzieci, które żyją w trydnych warunkach i nie stać ich na luksus rozrywki na meczach - działanie to ma na celu zwiększenie ilości widzów na meczu/poprawienie postrzegania klubu/gromadzenie argumentów dla Urzędu Miasta dla inwestycji w Hutnika (WCIĄŻ SZUKAM KOLEJNYCH INSYTUCJI - SUGERUJCIE!);
- zaistnienie z Hutnikiem w mediach: konkursy z biletami w GKrakowskiej, DPolskim, GW (na wybrane mecze), Radiu Kraków, portalu nowahuta.org.pl;
- restauracja strojów pierwszej drużyny - dzięki pomocy Romualda Mączki SPORT SHOP ADI;
- organizacja stoisk z gadżetami - zdobycie środków finansowych na działalność marketingową (m.in. na rozrzucane przez piłkarzy koszulki)/zwiększenie ilości gadżetów Hutnika na ulicach dzielnicy;
- akcja z nieoficjalnymi plakatami - popularyzacja meczów na Hutniku wewnątrz osiedli, uzupełnienie oficjalnych plakatów;
- organizacja akcji wywieszania afiszów meczowych na terenie byłej Huty Sendzimira - PODZIĘKOWANIA ZA POMOC: Marian Sikora;
- organizacja grup młodzieżowych sprzątających stadion: poprawianie komfortu oglądania meczów (tu też instalacja prowizorycznych-foliowych koszy na śmieci), przyciągnięcie na stadion chłopaków, kórych nie stać na bilety, a którzy obecnie czują, że dostają coś za swoją pracę;
- umożliwienie dziennikarzom dostępu do internetu: minimalizowanie powodów pozasportowych, dla których można krytykować Hutnika;
- fiasko (po jednym numerze) informatora meczowego - wydawanie przejmie na siebie Stowarzyszenie;
- akcja "Życzenia na stadionie" - budzenie pozytywnych w zewnętrznym odbiorze inicjatyw;
2)ZDOBYWANIE REKLAMODAWCÓW:
- w drugim miesiącu na cel wziąłem duże firmy, po dostosowaniu do każdej z nich warunków oferty, trafiły do nich propozycje współpracy reklamowej;
- w sierpniu było to osiem firm, pięć z nich odmówiło współpracy, czekam na odpowiedź od trzech;
- powstała anglojęzyczna wersja oferty reklamowej (adresat: nowe władze Mittal Steel) - DZIĘKUJĘ ZA POMOC: HDS i AGA.
Ponadto wykonuję działania (organizacyjne, np sprawy Phila Swendy, turniej "Pokolenie EURO-2012", buty dla piłkarzy) wynikające z pełnienia funkcji członka zarządu.
Podsumowanie: działania mające na celu zmianę negatywnego wizerunku klubu (kiepska organizacja, zadymy, niesprawni działacze), jak również rozpowszechnianie meczów Hutnika jako walki drużyny reprezentującej dzielnicę można ocenić jako DOBRE. Jednocześnie za NIEDOSTATECZNE należy ocenić wyniki w poszukiwaniu sponsorów. Po dwóch miesiącach nadzieję na poprawę w drugiej sferze opieram na tym, że na miejsce jednej firmy, która odmawia ktoś (dzięki Snuff za mobilizujące uwagi)podpowiada dwie inne oraz na tym, że oba działania się przenikają i wkrótce kwestie wizerunku przełożą się na większą przychylność sponsorów.
Krytykujcie, sprawdzajcie co się dzieje, podpowiadajcie. Wspólna sprawa, wspólny cel.