OŻÓG 1950 pisze:Mam podobne zdanie co Jarek - to znaczy, żeby kluczowe spółki zostały w polskich rękach.
W Polskich rękach nie koniecznie musi oznaczać w rękach państwa.
Jak masz OŻÓG pomysł na poprawę stosunków z Litwą?
Moderator: dUfio
Rafał_Hutnik pisze:Bingo, jak powiedział Marks, kapitał nie ma ojczyzny, więc nie wiem jak w praktyce widziałbyś to, o czym mówisz.
Porównanie ocen kandydatów w serwisach informacyjnych Komentarz
Porównując przyznane przez ewaluatorów oceny materiałów poświęconych poszczególnym kandydatom można stwierdzić, że w tygodniu 19-25 września telewizja publiczna w wyważony, stonowany sposób relacjonowała kampanię wyborczą. Świadczy o tym zdecydowana przewaga neutralnych ocen w odniesieniu do najważniejszych polityków.
Spośród czterech serwisów informacyjnych emitowanych przez telewizję publiczną najbardziej „poprawny” jest Serwis Info (niemal wyłącznie neutralne noty), zaś najwięcej skrajnych ocen (pozytywnych lub negatywnych) odnotowano w Panoramie.
Dwa serwisy stacji komercyjnych prowadzą inną politykę niż programy informacyjne mediów publicznych. W Wydarzeniach i Faktach oceny w większym stopniu są spolaryzowane, zaś emitowane materiały - ostre, często kontrowersyjne, z wyraźnie zarysowaną tezą oraz stanowiskiem dziennikarza.
O ile media publiczne zachowują pewną równowagę w sposobie pokazywania poszczególnych kandydatów, serwisy stacji komercyjnych (zwłaszcza Fakty TVN) zdecydowanie częściej ukazują premiera Tuska w pozytywnym świetle i zajmują krytyczne stanowisko wobec liderów opozycji.
W ocenie ewaluatorów obraz premiera w mediach publicznych był wyważony, podczas gdy media komercyjne częściej ukazywały premiera w pozytywnym świetle. Ponad połowa materiałów poświęconych premierowi w Faktach TVN miała pozytywną walencję. Informacje o negatywnym wydźwięku dla Donalda Tuska zostały zaobserwowane wyłącznie w dwóch serwisach telewizji publicznej: Wiadomościach i Panoramie.
W ocenie ewaluatorów, ponad 1/3 wszystkich materiałów poświęconych liderowi PiS ma negatywny wydźwięk dla tego polityka. Niepochlebne materiały na temat prezesa PiS częściej pojawiają w serwisach mediów komercyjnych (ponad połowa materiałów o Jarosławie Kaczyńskim ma negatywną walencję), niż w mediach publicznych (przeszło 8 proc. udział ocen negatywnych).
W ocenie ewaluatorów, ponad 27 proc. wszystkich materiałów poświęconych liderowi SLD ma negatywny wydźwięk dla tego polityka. Niepochlebne materiały na jego temat zdecydowanie częściej pojawiają w serwisach mediów komercyjnych (ponad 43 proc. udział ocen negatywnych), niż w mediach publicznych, w których ten odsetek wynosi 2 proc
Odwrotnie niż w przypadku pozostałych liderów najważniejszych ugrupowań parlamentarnych, serwisy telewizji publicznej częściej prezentowały Waldemara Pawlaka (ponad 7 proc. udział w czasie wszystkich kandydatów), niż dwóch serwisy stacji komercyjnych (niespełna 3 proc.). Na uwagę zasługuje fakt, że lider PSL szczególnie często pojawiał się w Teleexpressie.
Pozytywne oceny dla tego polityka zostały odnotowane wyłącznie w przypadku Wydarzeń Polsat-u. W pozostałych serwisach występują wyłącznie oceny neutralne lub ambiwalentne.
OŻÓG 1950 pisze:Myślę, że teza o proPOwskich Faktach TVN została udowodniona naukowo aż za dobitnie. Masakra.
stazyja69 pisze:Telewizja publiczna na dzień dzisiejszy jest w miarę o.k.
Ares pisze:stazyja69 pisze:Telewizja publiczna na dzień dzisiejszy jest w miarę o.k.
Mylisz się. Upolityczniona i to do tego stopnia że podzielono się nawet poszczególnymi kanałami telewizji publicznej. W którymś wrześniowym Newsweek'u pojawił się ciekawy artykuł na ten temat, pokazujący jak to się kształtowało w ostatnich latach i jak to wygląda dziś. Link poniżej:
http://polska.newsweek.pl/lwy-z-grupy-t ... 7,1,1.html
Aldaris pisze:http://wybierzpis.org.pl/kandydaci/malopolskie/okreg,13.html
Zachęcam do głosowania na kandydatów nr: 7,18,26,28