

OŻÓG 1950 pisze:Jako, że ten temat nazywa się: "Hutniczy marketing", to kopiuję tutaj, to co napisałem w pytaniach do Informacji (tam pewnie zostanie to wykasowane, a tutaj jest to jak najbardziej odpowiednie miejsce).OŻÓG 1950 pisze:Przeanalizujmy narzędzia marketingu mix dla usług:
PRODUCT = poziom piłkarski
PRICE = cena biletu wstępu
PLACE = kanały dystrybucji, jak i inne rozwiązania logistyczne - czyli np. gdzie można kupić bilety
PROMOTION = reklama, promocja dodatkowa, PR
PEOPLE = personel obsługujący, klienci, inni nabywcy
PROCES = przebieg świadczenia usługi od zainteresowania klienta, poprzez informację, sprzedaż i obsługę posprzedażową
PHYSICAL EVIDENCE = Są to wszystkie wizualne i materialne elementy (budynki, logo, meble, wyposażenie techniczne, ulotki itp.), które dla klientów są dowodem jakości danej usługi
--------------------------------------------------------------------------------------
PRODUCT => de facto 4 liga => chujowy
PRICE => bilet wstępu tani => jest dobrze
PLACE => bilety można zakupić jedynie w kasach stadionu, tam gdzie ja wchodzę jest jedna kasa i mega długa kolejka (mimo małej frekwencji) => czyli chujnia
PROMOTION => w ogóle nie istnieje, nie ma nawet plakatów meczowych => mega chujnia
PEOPLE => personel obsługujący = jedna Pani w okienku kasowym, kibice = oddani, wierni, ale brak opraw, na plus akcje z biuletynem meczowym (to powinna być rola klubu)
PROCES => przebieg świadczenia obsługi mega fatalny, wszystko na odwal się, usługa posprzedażowa zerowa, zero programów lojalnościowych, brak jakichkolwiek rabatów, przy końcu meczu ochrona się zwija i nikt nawet nie otworzy tej zasranej bramy
PHYSICAL EVIDENCE => wszystkie wizualne i materialne elementy => stadion, mimo zakładania krzesełek, zaniedbany, trawa nieskoszona, toalety takie, że strach wejść, brudne kasy, oblepione wlepkami, zmasakrowany dawny sklepik z pamiątkami przy bramie A, jakiś ulotek, czy czegoś w tym stylu - brak => mega chujnia
--------------------------------------------------------------------------------------
Wiem, że nie ma środków, aby zainwestować w niektóre z tych elementów.
ALE: PROCES i PHYSICAL EVIDENCE przy odrobinie dobrej woli można poprawić!
I dlatego zawsze będę się czepiał o każdą pierdołę, którą można poprawić nie ponosząc przy tym żadnych wydatków!
Dziękuję!
PS: Ze wszystkich instrumentów marketingu mix tylko PRICE jest OK.
Także kurwa... A w zasadzie szkoda słów!!!
stefan batory pisze:czy ktos z was utożsamialby sie w jakikolwiek sposob z tym gownem co tu wklejacie ?